Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Email marketing – jak go stosować, by był skuteczny?

27 września 2022 email marketing


Komunikacja jest niezmiernie ważna. Ma znaczenie nie tylko w naszym życiu prywatnym, ale również wpływa na funkcjonowanie firm. Marketing to proces, który służy do wspierania marki w osiąganiu zamierzonych celów. Jakie kanały komunikacji marketingowej występują w firmie i jak z nich korzystać, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty?

Kanał komunikacji marketingowej – co to jest?

Komunikacja w firmie przebiega na kilku poziomach. Dotyczy komunikacji z klientem, ale również porozumiewania się wewnątrz firmy między pracownikami.

Ważne jest, by pamiętać, że komunikacja nie jest wyłącznie jednostronna. Wtedy jest to przekazywanie komunikatów. Dobra komunikacja nastawiona jest na uzyskanie informacji zwrotnej – o tym często zapominają osoby, które zajmują się komunikacją wewnątrz firmową.

Email marketing jest jedną z propozycji kontaktu z grupą odbiorców, który jest bardzo ceniony przez marketerów. Jego zaletą jest prostota, małe koszty oraz duża szansa, że komunikat trafi do naszego odbiorcy.

Na czym polega email marketing?

Email marketing to marketing bezpośredni, do którego wykorzystywana jest poczta elektroniczna. Jego zadaniem jest utrzymanie dobrych relacji z klientami, a także, a może przede wszystkim zwiększenie sprzedaży.

Email marketing bardzo często używany jest w celach informacyjnych. Jest to bardzo skuteczny i szybki sposób, by dotrzeć do klienta. Warto również pamiętać, że jest to rodzaj komunikacji spersonalizowanej. Dzięki użyciu imienia klienta ten czuje, że wiadomość jest sformułowana specjalnie dla niego. Dzięki temu uważniej ją czyta. Chętniej się z nią zapoznaje.

Email marketing można zastosować nie tylko do informowania klienta, ale również do poznania jego opinii w różnych sprawach. Wiadomość może zawierać ankiety, które powiedzą marketerowi, jaki jest stopień zadowolenia z usług, czego klient nie lubi, a co mu się podoba.

Jak wybrać odpowiedni rodzaj email marketingu?

Kanały komunikacji marketingowej są bardzo różnorodne. Należy pamiętać, że warto je różnicować, by trafić do jak największej grupy klientów.

Katalogi sprzedażowe to propozycja, by zapoznać klienta z ofertą firmy. Ich zadaniem jest promocja konkretnych artykułów, które mają zainteresować odbiorcę.

Sposobem na uzyskanie zainteresowania klienta jest newsletter. Klient, który zapisze się na newsletter otrzymuje informację zwrotną. Dzięki temu między klientem, a firmą budowana jest więź. Klient otrzymuje informacje o rabatach, promocjach oraz wszystkich nowościach, które pojawiają się w sprzedaży.

Kolejnym sposobem komunikacji są autorespondery. Pomagają zautomatyzować działania marketingowe, ale przede wszystkim stanowią stałą komunikację. Jest to korespondencja, która jest prowadzona regularnie.

Tworząc komunikaty dla klientów trzeba trzymać się kilku zasad. Warto pamiętać, że najlepsze są komunikaty zwięzłe i krótkie. Klient nie ma czasu ani ochoty czytać długich wypowiedzi. Warto również używać zróżnicowanej formy, by wzbudzić ciekawość odbiorcy. Raz może być to tekst, innym razem grafika.

Redakcja arcymario.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

finansowanie faktur

Czym jest finansowanie faktur?

4 października 2022

email marketing
pożądany specjalista ds. marketingu

Jesteś zainteresowany reklamą?

pożądany specjalista ds. marketingu